Sissejuhatus
Prototüüpimine on tähtis osa veebilehe, rakenduse või infosüsteemi loomise protsessist, sest võimaldab anda tulevasele süsteemile tagasisidet juba väga varases projekti staadiumis.
Kuid kuidas anda efektiivset tagasisidet, eriti kui erinevaid huvigruppe, kelle arvamust ja soovitusi tuleb arvesse võtta, on palju?
Kuidas panna kõiki osapooli rääkima, kuid samal ajal arutelu ohjata?
Oma töös oleme näinud, et see ei ole sugugi lihtne. Selle digiraamatu olemegi loonud just selleks, et see aitaks iseseisvalt prototüüpi analüüsida ning asjalikku ja projekti edasiviivat tagasisidet anda. Et kliendi koostöö disaineri ja kasutajakogemuse spetsialistiga oleks sujuvam!
Igas peatükis on toodud rida kontrollküsimusi. Kontrollküsimuste plokid toimivad praktiliste tööriistadena, mis aitavad projekti soovitud suunas edasi juhtida. Koos projektimeeskonnaga neile vastuseid otsides koondubki kokku projekti edasiviimiseks vajalik tagasiside.
Peatükkide juures olevad kokkuvõtted annavad lühidalt edasi põhilise, mida meeles pidada.
Disainer rõhutab
Rubriigis anname edasi meie kogemusi, kuidas levinud pudelikaelu protsessis vältida ja koostööd sujuvamaks muuta. Samuti anname vihjeid, milliseid tegevusi võib ja mida kindlasti ei tasuks üht uut süsteemi luues “vahele jätta”.
Kõiki juhendi osi võib kasutada nii prototüübi viimastele kui ka esimestele versioonidele tagasiside andmiseks.
Loodame, et meie kogemus ja näpunäited on teile kasulikud.
TWN meeskond