STAR broneerimissüsteemi arendus

Sotsiaalkindlustusameti iseteeninduse broneerimissüsteemi arendus

Projektist

Sotsiaalvaldkond
Projekti algus 2022 juuni
Projekti lõpp 2023 juuli

Koostöös Sotsiaalkindlustusameti (SKA), Tervise ja Heaolu Infosüsteemide Keskuse (TEHIK) ning TripleDeviga valminud infosüsteem võimaldab aegu broneerida mitmete oluliste sotsiaalteenuste kasutamiseks. Sotsiaalkindlustusameti iseteeninduskeskkonna külastuste arv on 2023. aastal ületanud juba miljoni piiri. 

Digitaliseeritud lahendus aitab aega võita

Projekti eesmärk oli luua broneeringusüsteem viiele Sotsiaalteenuste Andmeregistri(STAR) kaudu korraldatavale teenusele. Loodud broneeringute rakendus abistab ja juhendab kasutajaid sobiliku teenuse ning aja leidmisel. See tähendab, et kasutajad saavad nüüdsest ise valida endale sobiva teenuse ja asukoha ning vastavale teenusele aja broneerida. 

Varasemalt pidid inimesed SKA ja kohaliku omavalitsuse (KOV) töötaja vestlusele aega registreerima erinevate kanalite kaudu, mis oli ajamahukas ja sõltus teenusepakkuja kättesaadavusest. Broneeringute haldamisele kuluv aeg ei loonud lisaväärtust. Selle protsessi optimeerimisest tekkiv ajavõit aga võimaldab SKA ja KOV töötajatel teha rohkem sisulist tööd ning abivajajaid tõhusamalt aidata. Uus broneerimissüsteem on muutnud kogu protsessi lihtsamaks ja mugavamaks nii kasutajale kui töötajale. 

Uus süsteem võimaldab pakkuda heaoluteenuseid kvaliteetsemalt

Lisaks on see suur samm edasi heaoluteenuste pakkumises, kuna ühendab SKA infosüsteemi (SKAIS) ja sotsiaaltöötajatele mõeldud süsteemi (STAR). SKA teenuste kvaliteetne osutamine põhineb tihtipeale individuaalsel juhtumipõhisel lähenemisel, kus olulist rolli mängib sotsiaaltöötaja ja abivajava inimese omavaheline kontakt.  

Lisaks füüsilistele kohtumistele on võimalik ka telefoni või videokõne teel konsulteerida, mis omakorda suurendab teenuste kättesaadavust ja paindlikkust. 

2023. aasta jooksul külastasid inimesed sotsiaalkindlustusameti iseteeninduskeskkonda juba üle miljoni korra.

Projekti tööd jagunesid kuute etappi:

I etapp

Ärianalüüs

Süsteemianalüüs

Teenusedisain

UI/UX

Arhitektuuri loomine

Front-end ja back-end baasteenuste loomine

II - IV etapp

Detailanalüüs

Süsteemianalüüs

Front-end ja back-end arendustööd

UI/UX

Kasutajatestimine

IV etapp

Juurutustööd

Koormustestid

Konsultatsioonid

VI etapp

Juurutamine ja parendamine 

 

Projekti läbiviimiseks lähtusime agiilsest SCRUM metoodikast ja töö oli organiseeritud sprintidena. 

Uue süsteemi arendasime täisrätseplahendusena: meie spetsialistid tegelesid nii äri- kui detailanalüüsi, kasutatavuse testimise, disaini kui ka arendusega. Tehnoloogiatest, metoodikatest ja programmidest kasutasime Jira´t, Confluence´i, Swagger´it, Java´t, React´i, Figma´t, Spring raamistikku, REST ja SOAP veebiteenuseid. Kasutuskihi arendamisel rakendasime mikroteenuste põhist raamistikku ja järgisime WCAG nõudeid.  

Sotsiaalkindlustusametile üleantav töötulem

Projekti tulemiks on infosüsteem, mida kasutavad sotsiaaltöötajad ja inimesed, kes soovivad teenustele aegu broneerida. Broneeringute rakendus abistab ja juhendab kasutajaid enda jaoks sobiliku teenuse ning aja leidmisel ja broneeringu tegemisel. 

 

Esimesed viis teenust, millele saab aegu broneerida on järgmised: 

  • lapsendaja- ja hooldusperede esmavestlus; 
  • lastemaja; 
  • pensioninõustamine; 
  • perehüvitiste ja -toetuste nõustamine; 
  • puude raskusastme taotlemine. 

„Tervise ja Heaolu Infosüsteemide Keskuse ning Trinidad Wisemani koostöö on olnud nagu hästi õlitatud masinavärk – sujuv, tõhus ja innovaatiline. Uue broneeringusüsteemi arendamisel on Trinidad Wisemani meeskond näidanud üles muljetavaldavat tehnilist pädevust ja pühendumust, muutes keerulised protsessid lihtsaks ja kasutajasõbralikuks.

 

See projekt ei ole lihtsalt tehnoloogiline saavutus – see on samm edasi Eesti inimeste igapäevaelu paremaks muutmises, pakkudes neile mugavust ja vajalikku abi. Oleme tänulikud Trinidad Wisemani meeskonna panuse eest aidata Sotsiaalkindlustusametil tõsta sotsiaalteenuste kvaliteeti ja kättesaadavust. Koos oleme loonud midagi, mis muudab päriselt inimeste elusid paremaks." 

- Katre Pukk, TEHIKu sotsiaalteenuste ja -toetuste andmeregistri (STAR) valdkonnajuht